وزیر امور خارجه در جمع اعضای اتاق بازرگانی تاکید کرد که نباید این تصور وجود داشته باشد که سفیری محبت یا لطفی به بخش خصوصی برای افزایش صادرات دارد بلکه این وظیفه اوست.
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: افزایش نرخ سود بانکی باعث بالا رفتن نرخ سود تسهیلات می شود که صنایع توان بازپرداخت آن را ندارند.
رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه درحال حاضر با توجه به شرایط موجود امکان فعالیت سودجویان و دلالان وجود دارد، گفت: دولت باید به صرافی ها اجازه خرید و فروش محدود را بدهد.
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: آمار مبادلات تجاری ایران و کرواسی در سال گذشته دو برابر رشد داشته که به معنای وجود برنامهریزی و نقشه راه برای توسعه همکاریها بوده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، خروج آمریکا از برجام را بر شرایط اقتصادی ایران به ویژه نقل و انتقالات مالی بدون تاثیر عنوان کرد و افزود: ارزش دارد که برجام را بدون آمریکا هم حفظ کنیم.
رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: صندوق بین المللی پول ۳ اولویت اصلاح ساختار مالی، یکسان سازی نرخ ارز و قاعده مندکردن بازارهای مالی را برای اقتصاد ایران توصیه کرده است.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه رشد صادرات نیازمند بسترسازی و برنامه ریزی منسجم و غیرجزیره ای است، گفت: اگر امروز نرخ ارز افزایش یابد، اثرات آن را ۳ تا ۴ ماه بعد می توانیم شاهد باشیم.
رییس کنفدراسیون صادرات میگوید یکی از الزامات جذب سرمایه گذاری خارجی یکسان سازی نرخ ارز است و سرمایه دار خارجی در نظام چند نرخی ارز حاضر به سرمایه گذاری نمیشود.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به افت جایگاه شورای پول و اعتبار در لایحه قانون بانک مرکزی، گفت: در قانون فعلی نماینده ای از بخش خصوصی و اتاق تعاون حضور داشت که در این قانون حذف شده اند.