رئیس جمهور با بیان اینکه با اجرای صحیح اصول مدیریت مصرف در ادارات امکان دستیابی به ۳۰ درصد صرفهجویی وجود دارد، گفت: هدف دولت، استقرار یک نظام حکمرانی یکپارچه در حوزه مدیریت مصرف انرژی است.
به طور کلی می توان هزینه های سازمان بزرگی مانند بانک ملی ایران را به دو بخش هزینه های عملیاتی (سود سپرده ها) و غیر عملیاتی (اداری و پرسنلی و سرمایه ای) تقسیم کرد.