رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران گفت: تمرکز سیاستگذاری باید از سطح بانکها به کل نظام مالی منتقل شود و توجه ویژهای به زنجیره بههمپیوسته بانکها، بیمهها، صندوقهای بازنشستگی و سایر نهادهای مالی صورت گیرد.
رئیس کل پیشین بانک مرکزی گفت: اصلاح حکمرانی پولی در ایران باید بر سه محور استوار باشد؛ نخست تقویت استقلال ابزاری بانک مرکزی، دوم وضع قواعد مالی برای کنترل رفتار دولت و سوم ایجاد نهادهای رسمی هماهنگی میان سیاست پولی و سیاست مالی.
یک اقتصاددان گفت: توافق و کاهش تنشهای خارجی میتواند به کنترل تورم کمک کند، اما تا زمانی که کسری بودجه دولت و ناترازی شبکه بانکی اصلاح نشود، مهار پایدار تورم و دستیابی به رشد اقتصادی امکانپذیر نخواهد بود.