12 بهمن 1404 - 12:02
مدیرعامل شرکت ملی پست:

با قطع اینترنت ترافیک مرسولات پست تا ۶۰ درصد افت کرد/ زیان ۷۳۰ میلیارد تومانی در کمتر از یک‌ماه

با قطع اینترنت ترافیک مرسولات پست تا ۶۰ درصد افت کرد/ زیان ۷۳۰ میلیارد تومانی در کمتر از یک‌ماه
با قطع شدن اینترنت، ترافیک شرکت ملی پست بیش از ۶۰ درصد افت کرده و بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان خسارت به این شرکت وارد شده است.
کد خبر : ۱۸۱۲۶۱

به گزارش ایبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی مدیرعامل شرکت ملی پست از کاهش شدید ترافیک مرسولات پستی در پی قطعی اینترنت خبر داد و اعلام کرد: این اختلال‌ها تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد ریال به شرکت ملی پست و فعالان تجارت الکترونیک خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم محدودیت‌ها و قطعی‌های اینترنتی بر فعالیت‌های پستی گفت: از ابتدای بروز اختلال‌ها، خرید و فروش آنلاین با افت محسوسی مواجه شد و کاهش چشمگیر ترافیک مرسولات پستی، نشانه‌ای آشکار از آسیب جدی به تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: با تشدید قطعی اینترنت، بازار آنلاین وارد رکود شد و در اوج این شرایط، ترافیک مرسولات پستی تا حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. هرچند با بازگشت بخشی از دسترسی‌ها، قسمتی از این افت جبران شد، اما به دلیل ناپایداری اینترنت و تداوم برخی محدودیت‌ها، همچنان کاهش بیش از ۳۰ درصدی در ترافیک مرسولات ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست میزان خسارت مالی واردشده از دی‌ماه تاکنون را بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این زیان تنها متوجه شرکت ملی پست نیست و بخش گسترده‌ای از کسب‌وکار‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک، به‌ویژه کسب‌وکار‌های کوچک، خرد و خانگی که معیشت آنها به فروش آنلاین وابسته است، به‌شدت آسیب دیده‌اند.

احمدی افزود: شرکت ملی پست با وجود شرایط موجود، مدیریت وضعیت را در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کند ضمن حفظ پایداری خدمات، از جریان تجارت الکترونیک حمایت کرده و آثار منفی محدودیت‌های اینترنتی را به حداقل برساند.

ارسال‌ نظر
captcha