30 تير 1404 - 09:25
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

همکاری تمام بنگاه‌های اقتصادی در تامین کالاهای اساسی/هیچ خانواده‌ای در جنگ ۱۲ روزه معطل معیشت نماند

همکاری تمام بنگاه‌های اقتصادی در تامین کالاهای اساسی/هیچ خانواده‌ای در جنگ ۱۲ روزه معطل معیشت نماند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تمامی بنگاه‌های اقتصادی همت کردند تا کمبودی در تامین کالاها نباشد.
کد خبر : ۱۷۶۰۱۷

به گزارش ایبنا، صمد حسن زاده؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران روز دوشنبه در نشست با سید محمد اتابک؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در جنگ ۱۲ روزه، اتاق بازرگانی با اتاق اصناف و تعاون جلسه‌هایی برای تولید و تهیه و توزیع کالا‌های اساسی کشور برگزار کرد تا در سطح جامعه کمبود کالایی ایجاد نشود. فعالان اقتصادی بخاطر اعتقادات دینی، مذهبی و وجدانی خودشان نسبت به تامین کالا‌های اساسی اقدام و تلاش خوبی کردند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان در کنار مردم با عالی‌ترین وجه نشان دادند که پای کار هستند و در استان‌های مسافرپذیر کالا‌ها را حتی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند که این نشانگر میهن دوستی و ملی گرایی مردم ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: سنگینی‌های جنگ با زیبایی‌هایی که مردم از همبستگی و اتحاد به جای گذاشتند، جلوه‌های خوبی داشت و مردم در کنار سیاست‌های دولت حرکت کردند. در بعضی از مناطق کشور مردم محدودیت‌هایی در حساب‌های بانکی داشتند که مغازه داران همکاری می‌کردند و بعدا مبلغ دریافت می‌کردند. در حالی که اگر این شرایط در کشور‌های دیگر اتفاق می‌افتاد مردم فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند.

حسن زاده عنوان کرد: ما دیدیم که در زمان جنگ تحمیلی  ۱۲ روزه، در هیچ کجای ایران حتی یک خانواده معطل معیشت خود نماند و تمام فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها همیشه پر از کالا بودند.

وی از تدوین بسته حمایتی دولت برای تولید در جهت کمک به رفع مشکلات واحد‌های تولیدی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این بسته حمایتی برای استمرار تولید در کشور موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: در بیشتر جلساتی که با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی داشتیم، نگرانی‌هایی برای تاب آوری بنگاه‌های اقتصادی دارند که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی رفع شود.

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
captcha