08 آبان 1403 - 11:40
سخنگوی دولت:

راهبرد دولت کاهش تنش در منطقه است/ انتقال تجربه ایران به اعضای بریکس در شرایط تحریم 

راهبرد دولت کاهش تنش در منطقه است/ انتقال تجربه ایران به اعضای بریکس در شرایط تحریم 
ایران در سال‌های تحریم قدرت کافی را برای مقابله با تحریم‌ها داشته است و تلاش می‌کنیم تا این تجربه را به بریکس منتقل کنیم.
کد خبر : ۱۶۸۰۷۵

به گزارش خبرنگار ایبنا، فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ما در سال اول برنامه هفتم توسعه هستیم، گفت: برنامه بابد طبق برش‌های سالانه به اهداف خود برسد، بودجه در دو مرحله‌ ارائه می‌شود که مرحله اول مربوط به کلیات بودجه است و مرحله دوم به اعداد و ارقام مربوط می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا جایی که در توان داریم در بودجه برای آموزش و پرورش منابع قرار دهیم. 

وی ادامه داد: در برنامه‌های توسعه ایران مشخص است که مناطق آزاد باید به افرایش توان اقتصادی کشور کمک کنند. 

مهاجرانی مطرح کرد: در ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، اساسنامه توسعه هفت منطقه در حال توسعه درحال پیگیری است و معافیت‌های مالیاتی در این مناطق باعث می‌شود تا افزایش سرمایه گذاری اتفاق بیفتد.

 شیب تورم در حال کاهش است

سخنگوی دولت گفت: بریکس اتحادیه‌ای را به وجود می‌آورد که توان مبادلات را افزایش می‌دهد و ایران در سال‌های گذشته قدرت کافی را برای مقابله با تحریم‌ها داشته است و تلاش می‌کنیم تا این تجربه را به بریکس منتقل کنیم. سکوی پرداختی در بریکس رونمایی شده و تا عملی شدن آن زمان نیاز است و راهبرد ایران کاهش تنش زدایی است.

مهاجرانی گفت: ۴۰ درصد از جمعیت جهان در بریکس است و تولید ناخالص داخلی ۲۰ تریلیون دلاری در آن وجود دارد که حضور ایران در آن باعث ایجاد تنوعی در سازکار‌های پولی و مالی می‌شود که می‌تواند حاکمیت دلار را کاهش دهد و حضور کشور‌های پرجمعیت و پر درآمد در آن باعث افزایش قدرت اقتصادی ایران می‌شود. لایحه بودجه به صورت کاملا منصفانه و متناسب با نیاز‌ها تخصیص پیدا می‌کند؛ ولی بودجه بخش نظامی نزدیک به ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم نیاز‌های امنیتی کشور را پوشش دهد.

سخنگوی دولت مطرح کرد: تورم حاصل عملکرد سیستم‌ها است و شیب تورم درحال کاهش است و امیدواریم با رویکرد رئیس جمهور شاهد فشار کمتری بر مردم باشیم، برخی فرایند‌ها نیاز به طی کردن سیر طولانی دارند و همکاران در دولت تلاش می‌کنند تا آسیب را بر مردم بردارند، تمام توان دولت براین است تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد و موضوع FATF هم جزو همان دسته مسائل است و درحال پیگیری است.

ارسال‌ نظر
captcha