21 دی 1402 - 14:07

اطلاعیه مرکز مبادله ایران درباره مصوبه رفع تعهد ارزی با طلا/ بخشنامه جدید از ۷دی‌ ماه لازم‌الاجراست

اطلاعیه مرکز مبادله ایران درباره مصوبه رفع تعهد ارزی با طلا/ بخشنامه جدید از ۷دی‌ ماه لازم‌الاجراست
مرکز مبادله ایران درباره مصوبه رفع تعهد ارزی اطلاعیه‌ای منتشر کرد که براساس آن، بخشنامه جدید از ۷ دی ماه اجرایی می‌شود.
کد خبر : ۱۵۹۲۴۵

به گزارش خبرنگار ایبنا، مرکز مبادله ایران درباره مصوبه رفع تعهد ارزی، اطلاعیه ای منتشر کرد که متن آن را در ادامه مطالعه خواهید کرد:

 

با عنایت به درخواست‌های واصل از واردکنندگان شمش طلای استاندارد از محل ارز حاصل از صادرات خود جهت تحویل، عرضه و فروش شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به منظور طی فرآیند رفع تعهد ارزی وارداتی و صادراتی به اطلاع می‌‏رساند، با توجه به اظهارنظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ابلاغیه شماره ۰۲/۲۴۵۰۲۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ آن بانک، مفاد بند (۴-۱۲) از قسمت «کلیات» بخش اول مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی؛ این بخشنامه از تاریخ ابلاغ لازم‏‌الاجرا بوده و عطف به ماسبق نمی‌‏شود؛ لذا از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ به بعد بانک‏‌های عامل ملزم به ارائه فرم تعهدنامه پیوست شماره (۱۶) بخش اول مجموعه مقررات ارزی به واردکنندگان طلا از محل ارز حاصل از صادرات خود بوده و ایشان نیز با هدف رفع تعهد ارزی وارداتی و صادراتی مکلف به پذیرش و امضای تعهدنامه موصوف هستند.

 

بر همین اساس برای آن دسته از واردکنندگان شمش طلای استاندارد که پیش از تاریخ ابلاغ بخشنامه فوق‏‌الذکر از محل ارز حاصل از صادرات خود به واردات طلا مبادرت ورزیده‏‌اند و در زمان مراجعه به بانک عامل تعهدنامه مورد اشاره از سوی آن بانک به ایشان ارائه نشده و آن تعهدنامه مورد پذیرش و امضاء واردکننده واقع نشده است، رفع تعهد ارزی و آزادسازی وثایق مأخوذه در قبال ارائه پروانه گمرکی مطابق حاکی از ترخیص قطعی کالا به مقصد سرزمین اصلی و رعایت سایر ضوابط و مقررات ابلاغی بر اساس شرایط و ضوابط قانونی پیش از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ امکان پذیر بوده و ضرورتی به اخذ تأییدیه از مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبنی بر تحویل، عرضه و فروش طلای وارده نیست.

ارسال‌ نظر
captcha